تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آذر 1395 - 10:12
کد خبر : 11081

جشنواره غذاهای بومی محلی در کلاچای برگزار شد

جشنواره غذاهای بومی محلی در کلاچای برگزار شد

جارستان-جشنواره غذاهای بومی محلی با حضور ۳۲ شرکت کننده در کلاچای برگزار شد. سیده کبری جعفری ، هدف از برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی را اهمیت دادن به سلامتی شهروندان و ترویح غذاهای بومی و محلی گیلان در بین نوجوانان عنوان کرد و اظهار داشت: باعث افتخار ماست که گیلان نسبت به استان‌های دیگر از

جارستان-جشنواره غذاهای بومی محلی با حضور ۳۲ شرکت کننده در کلاچای برگزار شد.

سیده کبری جعفری ، هدف از برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی را اهمیت دادن به سلامتی شهروندان و ترویح غذاهای بومی و محلی گیلان در بین نوجوانان عنوان کرد و اظهار داشت: باعث افتخار ماست که گیلان نسبت به استان‌های دیگر از نظر تنوع غذایی و چاشنی‌ها دارای بالاترین رتبه است.

دبیر برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی کلاچای گفت: جشنواره غذاهای بومی محلی کلاچای ۳۲ شرکت کننده داشت که همگی از اولیای دانش آموزان بودند و در بخش‌های مختلف آشپزی و پخت انواع غذاهای بومی استان گیلان همچون میرزاقاسمی، مرغ ترش، مرغ شکم پر و غیره با هم به رقابت پرداختند.

وی افزود: داوری جشنواره بر عهده خانم سهیلا نجاتی کارشناس آشپزی صدا و سیمای مرکز گیلان بود که از بین شرکت کنندگان بر اساس کیفیت غذا و میزان استفاده از محصولات کشاورزی گیلان و سبزی‌های اصلی و بومی در غذاهای سنتی به ۱۰ نفر برتر جوایزی اهدا شد.

جعفری اعلام کرد: احیا و زنده نگه داشتن غذاهای محلی و سنتی گیلان از وظایف اولیاء و دبیران است و باید از مصرف بیش از اندازه و بی رویه فست فودها و غذاهای رستورانی به ویژه برای کودکان و نوجوانان خودداری کنیم.

عکس از امید رجبی‌پور

تسنیم در کلاچای

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.